JEDILNIK

JEDILNIK

 ZANIMIVO… 

KOLERABA – ZAPOSTAVLJENA ZELENJAVA IN PREZRTA ZAKLADNICA ZA NAŠE ZDRAVJE
julij 2021
Dandanes zelo pogosto posegamo po super hrani, ki prihaja iz daljnih koncev sveta, pozabljamo pa na domače zaklade.
Preberi več: Koleraba
 
TEDEN TRADICIONALNIH SLOVENSKIH JEDI PO POKRAJINAH
junij 2021

Slovenska kuhinja je zelo raznolika. Vsaka slovenska pokrajina ima neke svoje kulinarične značilnosti. Ponavadi pod imenom slovenska kuhinja mislimo na našo tradicionalno kmečko kuhinjo. Avtohtonih slovenskih jedi je malo, morda sodijo mednje žganci, potica in nekatere pogače (ocvirkovka in špehovka). Slovenska kuhinja je podobna kuhinjam sosednjih dežel na katere meji. Je preprosta in enostavna, vedno več pa je tudi takih, ki zahtevajo veliko znanja in spretnosti, npr. potica, ki se marsikateri kuharici še danes “ponesreči”. Slovenska ljudska kuhinja je tudi kalorična -“težka”, zelenjave z izjemo zelja in repe pa je razmeroma malo.  Kmetje so višek kalorij “pokurili” s trdim delom, danes pa le malo ljudi opravlja težko fizično delo. Iz tega razloga je potrebno izvirne recepte popraviti. Namesto masti npr.uporabimo olje… Jedi popravljajo tudi druge narodne kuhinje. V sodobni francoski kuhinji je veliko manj smetane kot nekoč, v indijskih in mehiških jedeh je manj čilija kot v izvirnih receptih.

Lepo je, da spoštujemo izvirne slovenske jedi, v jedilnikih pa jih je bolje popraviti. No, včasih lahko tudi “grešimo”, a ne preveč 🙂

Preberi več: SLOVENSKA NARODNA KUHINJA članek.docx
 
20.maj – SVETOVNI DAN ČEBEL TEDEN TRADICIONALNIH SLOVENSKIH JEDI PO POKRAJINAH
maj 2021
www.worldbeeday.org/images/wbd-logo.pngŽe četrto leto praznujemo Svetovni dan čebel. Dan, ki je za nas Slovence še posebej pomemben, saj smo glavni “krivci”, da ga na 20. maj praznujejo vse države. Na ta dan se simbolično poklonimo čebelicam, malim pridnim delavkam, ki so tako zelo pomembne za ta naš svet. Ta dan se bodo otroci sladkali z medenim pecivom iz domačega slovenskega medu, ki je neobdelan in pridobljen na tradicionalen način.

 

Na kratko

  • Med je energijsko bogato živilo, saj vsebuje kompleksno mešanico sladkorjev in ga zato uvrščamo med naravne sladke snovi.
  • Poleg sladkorja v manjših količinah vsebuje še številne druge snovi, kot so encimi, aminokisline, organske kisline, vitamini, minerale in elemente v sledovih ter druge bioaktivne snovi.
  • Glede na izvor poznamo »nektarni ali cvetlični med«, ki je pridobljen iz nektarja cvetov, in »manin ali gozdni med«, ki je pridobljen predvsem iz izločkov žuželk na živih delih rastlin ali izločkov živih delov rastlin.
  • Sestava, kakovost, barva, vonj in okus medu so odvisni od rastlinske vrste, iz katere čebele črpajo medičino (npr. akacijev med, smrekov med, lipov med, kostanjev med, hojev med …).
  • Za zdravega odraslega s povprečnimi potrebami je priporočeno uživanje največ tri do štiri čajne žličke na dan, za otroka pa do dve čajni žlički na dan, ob pogoju, da ob tem nismo dodatno zaužili sladkorjev s sladko hrano, pijačami ali z dodajanjem hrani.
  • Do dopolnjenega prvega leta življenja se uživanje medu odsvetuje zaradi morebitnih onesnaženj z bakterijo Clostridium botulinum in razvoja botulizma.
 
22.april – SVETOVNI DAN ZEMLJE
april 2021

22. aprila se po vsem svetu praznuje DAN ZEMLJE. Prihodnost sveta je namreč odvisna od ravnanja vsakega izmed nas. Le eno Zemljo imamo, njen plašč ozona nam daje zavetje, voda nas napaja, prst nas hrani… In kaj ta zemlja od nas prejema v zameno?… Ni težko, tudi majhni koraki štejejo!

V našem vrtcu se na ta dan še posebej potrudimo in za pripravo jedi izberemo čim več bioloških in lokalno pridelanih živil, čemur sledimo skozi vse leto. Z izbiro ekoloških živil pripomoremo ne samo k večji kakovosti hrane, temveč tudi k manjšemu onesnaževanju s pesticidi, z izborom lokalnih pridelkov pa zmanjšamo ogljični odtis.

 
KAJ VPLIVA NA OKUS OTROK
marec 2021
Včasih se zdi, da otroci najraje posegajo prav po živilih, ki najbolj škodujejo njihovemu zdravju. Vendar ni nujno vedno tako – v raziskavi so med seboj so primerjali okus otrok iz različnih držav in prišli do zanimivih zaključkov.
Preberi več…
 
NAJBOLJŠE VRSTE SADJA ZA ZIMSKE DNI
februar 2021
Pred gripo in prehladi se lahko borimo tudi z rednim uživanjem sadja, s čimer v telo vnesemo lepo količino vitaminov z njimi pa okrepimo svoj imunski sistem.
Preberi več…
 
PROBIOTIKI IN PREBIOTIKI 
januar 2021
Probiotiki in prebiotiki vzdržujejo uravnoteženo črevesno mikrobioto (skupnost vseh bakterij v določenem okolju) in s tem ohranjajo prebavni trakt v optimalnem stanju. Če se ravnovesje zaradi okužbe, vnetja, terapije z zdravili ali stresa poruši, pa tudi pripomorejo k hitrejši ponovni vzpostavitvi normalnega stanja. Poleg probiotikov pa je pomembno, da uživamo tudi prebiotike.
Preberi več…
 

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

MLEKO  (Andrej Rozman Roza)
 

Prve izkušnje s hrano zelo pomembno vplivajo tudi na izoblikovanje prehranskih preferenc v poznejšem in odraslem obdobju, pri čemer s svojim zgledom odločilno vplivajo tudi starši. Raziskave sicer kažejo, da otroci še vedno pojedo preveč procesirane hrane in premalo polnovrednih živil.

Zavest in znanje o pravilni prehrani sta področji, ki v zadnjem času čedalje bolj pridobivata na pomenu, saj v vseh starostnih obdobjih predstavlja prehrana enega glavnih faktorjev zdravja. Pri ozaveščanju javnosti glede zdrave prehrane so pomembni tako posamezniki, kot organizacije, ki lahko s svojim delovanjem prispevajo k bolj zdravemu načinu življenja družbe. 

Zdravje otrok in omogočanje njihovega varnega in zdravega odraščanja je glavno vodilo v našem vrtcu. V naših receptih ni industrijske hrane: ni instant hrane, nobenih umetnih začimb in drugih umetnih dodatkov. Predšolsko obdobje ima prav poseben pomen pri oblikovanju zdravih prehranskih navad, ki se jih otroci držijo vse življenje. Otroke moramo naučiti skrbeti za svoje zdravje, da bodo to znanje lahko kasneje prenesli tudi na svoje družine in na naslednje generacije. Z vzgojnega vidika otroke navajamo na zdrav način življenja, ki pa vključuje gibanje, obvladovanje stresa, preprečevanje odvisnosti, zdravo prehrano in primerno kulturo prehranjevanja.

Accessibility