ČEBELA BELA IZ PODSMREKE

POVEZAVA:

https://youtu.be/8nKzl26HN8M

Čebela Bela je majhna čebelica, ki išče družino. Po poti iskanja se ji zgodi marsikaj a na koncu pa le najde kar je iskala.

To je le delček zgodbe iz knjige Čebela bela iz Podsmreke. Prepustite se zgodbi.

In po koncu zgodbe skušajte narisati doživeto.

Pedagoški cilji:

– razvijanje naklonjenega, spoštljivega in odgovornega odnosa do žive in nežive narave

– otrok odkriva, da živa bitja iz okolja nekaj sprejemajo in v okolje nekaj oddajajo

– otrok se ustvarjalno izraža v jeziku

– otrok ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo povezuje estetsko in fizično ugodje ter pridobiva pozitiven odnos do literature

– razvijanje umetniške predstavljivosti in domišljije z zamišljanjem in ustvarjanjem

Pripomočki:

– Knjiga Čebela bela iz Podsmreke

– Prazen list (lahko A4, A5, ali večji – poljubno)

– barvice, flomastri, svinčnik (poljubno)

Implementacija:

Povabimo starše, da skupaj z otrokom poslušajo zgodbo, se z otrokom pogovorijo in nato skupaj reflektirajo neljube situacije, ki so se v zgodbi pripetile.

 

Ciciban in Čebela

POVEZAVA:

https://youtu.be/gQOsVR-FpEc

Ciciban in čebela je pesem oziroma deklamacija pesnika Otona Župančiča, po katerem se imenuje tudi naš vrtec. In pesnik je imel zelo rad otroke, prav tako tudi čebele. Zato je tudi rad pisal pesmice, deklamacije.

Kdo pa je pravzaprav Ciciban?

In kaj počne čebela?

Vse to in še več izveste v simpatični deklamaciji. In veste koliko je dolgaaaa pesmica…?Toliko časa kolikor časa si morate umivati zobke; tako dolga pesmica je. Prav zanimivo mar ne. Poskusite in boste videli.

Pedagoški cilji:

– Jezik kot objekt igre.

– Otrok razvija sposobnosti miselnega in čustvenega sodelovanja v literarnem svetu

– Otrok ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo povezuje estetsko in fizično ugodje ter pridobiva pozitiven odnos do literature.

– Razvijanje umetniške predstavljivosti in domišljije z zamišljanjem in ustvarjanjem.

Dejavnost:

– Učenje deklamacije “Ciciban in čebela (O. Župančič)”.

– Risanje ob deklamaciji.

Implementacija:

Mati deklice je ugotovila, da je pesmica časovno tako dolga, kolikor časa si morajo otroci pravilno umivati zobke. In sedaj deklica pridno posluša deklamacije, hkrati pa si pravilno in skrbno čisti zobe.

 

LUTKOVNA PREDSTAVA

POVEZAVA:

https://youtu.be/gAwajlFQIck

Ali si lahko izmislimo lutkovno predstavo? Seveda lahko. Izberete zgodbo iz kakšne knjige ali pa si zgodbo enostavno izmislite. Nato izdelamo lutke in sceno. In je vse pripravljeno.

V filmčku si lahko ogledate lutkovno predstavo po knjigi Čebela Bela iz Podsmreke”, seveda z nekaj domišljije.

Pedagoški cilji:

– Doživljanje umetnosti kot del družabnega in kulturnega življenja.

– Negovanje, spodbujanje in razvijanje čutnega doživljanja z usmerjanjem povečane pozornosti v občutenje telesa, tipanje, opazovanje in poslušanje sebe ter izbranih virov iz okolja.

– Razvijanje sposobnosti izražanja istih doživetij v dramskem jeziku.

– Spodbujanje splošne ustvarjalnosti pri pripravi, organizaciji in uporabi sredstev in prostora.

Dejavnost:

Lutke izdelate iz rolic toaletnega papirja in papirja, barvic, flomastrov, vodenk. Predstava je lahko po knjigi Čebela Bela iz Podsmreke lahko po katerikoli drugi knjigi ali pa izmišljena predstava.

Skušajte otroke usmeriti v opraševalce našega okolja (vsaj ena lutka naj bo opraševalka: pikapolonica, hrošček, metulj, čmrlj, čebela, osa, mravlja, muhe trepetavke, vešče ipd).

Pripomočki:

– tulci toaletnega papirja,

– barvni ali beli listi,

– vodene barvice,

– škarje,

– lepilo.

Implementacija:

Tudi opraševalci so bitja, ki potrebujejo pozornost in skrb drug za drugega. Ali znamo tudi mi poskrbeti tudi za druge ali le zase. Pomislimo in naredimo dobro tudi za vse okoli nas, tudi za bitja, ki so manjša od nas.

 

CVETOČE DREVO, PLES IN PRIJATELJICA KLARA

POVEZAVA:

https://youtu.be/aiar7TUm2QI

Ali ste morda med sprehajanjem opazili cvetoča drevesa? Ste pristopili bliže in zaslišali brenčanje?. No če niste pa imate sedaj priložnost, da spoznate tudi to lepoto, ki jih okušajo čebele vsako pomlad. Čebele namreč imajo zelo rade cvetoča drevesa in vonj cvetov. Takrat je njihovo brenčanje tako glasno, kot da bi zamenjale svoj dom na drevesu. Lahko pa poskusite izdelati cvetoče drevo tudi sami. Potrebujete le dobro voljo, nekaj pripomočkov in veselje, pa se lahko lotite ustvarjanja.

Kaj pa ples? Veste, da čebele tudi rade plešejo, najbolj takrat, ko nadejo pašo. Lahko pa tudi mi zaplešemo in širimo veselje.

Dejavnost:

V prikazanem filmu se bomo dotaknili:

– Opraševanja in hrano opraševalcev kot so na primer cvetovi na drevesu,

– Izdelava cvetočega drevesa na papirju,

– Pravilnega vedenja v okolici čebelnjakov in v stiku s čebelami,

– Čebelji ples,

– Prijateljica Klara na obisku, ki nas popelje v malo več znanja o čebelah,

– Utrinki izdelkov otrok skupine.

Pedagoški cilji:

– Razvijanje umetniške predstavljivosti in domišljije z zamišljanjem in ustvarjanjem,

– Otrok odkriva, spoznava in primerja živa bitja, njihova okolja in sebe kot enega izmed njih,

– Otrok spoznava, kaj potrebuje sam in druga živa bitja za življenje ter ohranjanje in krepitev zdravja,

– Otrok pridobiva izkušnje, kako sam in drugi ljudje vplivajo na naravo in kako lahko dejavno prispeva k varovanju in ohranjanju naravnega okolja.

Implementacija:

Čebelica Klara otrokom res lepo prikaže malo znanja o čebelah. Toda opraševalka ni le čebela, kaj mislite, kdo vse tudi oprašuje. Razmislite in skupaj s starši poiščite ter narišite opraševalce. Lahko izdelate tudi knjigo o opraševalcih in njihovih pašah. Spoznavamo okolje tudi na malo drugačen način, skozi oči opraševalcev.

Pripomočki:

– Risalni list ali katerikoli drug list A3 format

– Za izdelavo lepila: moka, voda, sladkor, kis

– Vodene barvice

– Čopiči

– Toaletni papir

Domače Lepilo:

Potrebovali boste:

– 1 jogurtov lonček moke

– 1,5 jogurtovega lončka vode

– tretjina jogurtovega lončka sladkorja

– čajna žlička kisa

Priprava:

V posodi zmešajte moko in sladkor, mešanici pa nato pridajte malo več kot polovico lončka vode. Z nenehnim mešanjem bo nastala gosta zmes, ki ne sem imeti kepic. Mešanici nato dodajte še preostanek vode in mešajte, da dobite gladko zmes. Dodajte kis ter posodo postavite na zmeren ogenj, da se mešanica začne zgoščevati. Ko se vam bo zdela zmes dovolj gosta za lepilo, jo odstavite in shranite v lonček – med hlajenjem se bo lepilo še nekoliko zgostilo. Tako narejeno lepilo je obstojno nekaj dni, hranite pa ga v hladilniku.

 

BIODIVERZITETA IN PESTROST NARAVE

POVEZAVA:

https://youtu.be/mMwT4fBYOCQ

Se sprašujete kaj je biotska pestrost in biodiverziteta? Res težki besedi za opis pestrosti narave. Izraz biodiverziteta je strokovni pojem, ki se v zadnjem desetletju vedno pogosteje pojavlja tudi v medijih in splošni javnosti. Veljavna slovenska izraza biotska pestrost ali biotska raznovrstnost sta veliko bolj povedna, kljub temu pa pojem definira obsežna vsebina, ki v svojem bistvu poleg živih bitij zaobjame tudi kompleksne procese in zakonitosti narave. Poenostavljeno bi lahko rekli, da je biodiverziteta vsa pestrost živih organizmov in njihovih bivališč. Pojem biodiverzitete pa zajema tudi raznovrstnost bivališč ali habitatov rastlin in živali (Gabrovšek, 2010).

Dejavnost:

V prikazanem filmu se bomo dotaknili:

– Opraševanja,

– Žužkocvetk,

– Vetrocvetk,

– Vrste čebel,

– Države po svetu in značilno rastlinje zanje ter zdravilni učinki.

Pedagoški cilj:

– Spodbujanje različnih pristopov k spoznavanju narave;

– Otrok spoznava, kaj potrebuje sam in druga živa bitja za življenje ter ohranjanje in krepitev zdravja.

Implementacija:

Opraševanje rastlin je proces, ki je ključnega pomena za obstoj življenja, kot ga poznamo danes. Zavedati se je potrebno, da je Slovenija zaradi biodiverzitete, bogastva, medovitih rastlin in podobno, pri ohranjanju pestrosti divjih opraševalcev, rastlinskega in živalskega sveta, velika posebnost v evropskem, če ne svetovnem merilu. V našem okolju najdemo vse od živali do rastlinja, ki nam koristijo in to je biodiverziteta.

 

GOSENICA JE LEZLA

POVEZAVA:

https://youtu.be/6YW1eRsQL14

Gosenica leze in leze, in prileze k nam domov. Tam pa se sprašuje, le kaj počnejo otroci, ko niso v vrtcu. In odkrije marsikaj.

Dejavnost:

– Čarovnija z medom

– Kitajska in značilno rastlinje zanje ter zdravilni učinki.

– Gosenica iz papirja.

– Gosenica v naravi.

– Ustvarjalnost otrok.

– Pesmice o gosenici.

Pedagoški cilj:

– spodbujanje radovednosti in veselja do umetniških dejavnosti, umetnosti in različnosti

Implementacija:

Ko se vrtec “zapre”, domišljija in ustvarjalnost nima meja.

 

  1. MAJ – OBELEŽITEV DAN ČEBEL Z RAZSTAVO: API VRTEC- PRIJATELJA MAJ IN JUNIJ ODKRIVATA SVET

 

Link na uradno objavo: https://zavodeneja.wixsite.com/api-programi/single-post/2020/05/21/20-maj–Obele%C5%BEitev-svetovnega-dne-%C4%8Debel-z-razstavo-API-VRTEC–PRIJATELJA-MAJ-IN-JUNIJ-ODKRIVATA-SVET

In zgodilo se je. Navkljub nepridipravu pobalinu Koroni, ki se je na vse pretege trudil, da prepreči svobodno ustvarjanje in druženje, sta prijatelja Maj in Junij uspela premagati slabo. Tako sta, z roko v roki, uspela pripraviti razstavo, kjer si lahko ogledate soustvarjanje otrok in staršev življenja v naravi v naši pisani biodiverziteti. Razstava se nahaja ob igrišču Vrtca Otona Župančiča enote Živ žav. Razstava je malo drugačna, saj se bo ves čas povečevala in nadgrajevala.

Otroci, so končno prišli skupaj in bodo zopet staknili glave ter ustvarjali in ustvarjali in ustvarjali.

Razstava bo na ogled od 20.5.do 30.6.2020

Pedagoški cilji:

– spodbujanje radovednosti in veselja do umetniških dejavnosti, umetnosti in različnosti;

– otrok spoznava značilnosti okolja, ki so pomembne za lokalno skupnost;

– otrok pridobiva izkušnje, kako sam in drugi ljudje vplivajo na naravo in kako lahko dejavno prispeva k varovanju in ohranjanju naravnega okolja.

Implementacija:

Vsa dela temeljijo na aktivnem ustvarjanju otrok v času karantene. Poudarek metode je bil na igri in raziskovanju in sodelovanju s starši. Razstava se imenuje tudi dopolnjevalna razstava, saj se bo dopolnjevala z izdelki, ki jih bomo ustvarili v vrtcu.