IGRE ZA URJENJE SPRETNOSTI IN ZAZNAVANJA
Garaža za avtomobile:
-tulce papirnatih brisačk prilepite eno na drugo (štiri, pet ali več v vrsto),
-postavite jih k steni, otrok pa naj vanje parkira avtomobilčke,
– (poljubno jih lahko otrok okrasi ali pobarva).
Cesta za avtomobile (lahko tudi zgolj kroglice/žogice/frnikole ipd.)
-tulce papirnatih brisačk zlepite v ˝cesto˝ (namestite jo lahko na tla ali pritrdite ob steno),
-skoznje lahko otrok kotali žogice/frnikole ali pa vozi avtomobilčke.
Lakiranje nohtov:
-otroku obrišite dlan na debelejši karton in jo izrežite,
-na konice prstov narišite nohte,
-otrok lahko nohte ˝nalakira˝ z barvicami, flomastri, tempera barvami …
Igra z orehi:
-lahko si jih podajate po tleh,
-otrok naj cilja v tarčo (v zabojnik ali posodo),
-iz tulcev papirnatih brisač pripravite tunele, skozi katere otrok zakotali orehe,
-na koncu jih skupaj strite in pojejte.
Ogrlice/zapestnice:
-otroku pripravite vrvico, ki ji na enem koncu naredite debelejši vozel,
-otrok naj nanjo niza poljubne stvari (kroglice, testenine, narezane slamice, obročke od zaves, …) in si izdela nakit,
-(testenine, obročke zaves in druge lahko tudi sam pobarva).
Kuhanje in pomivanje:
-poiščite plastične posodice (lahko tudi odpadno embalažo npr. jogurtov lonček) in pribor,
-prostor spremenite v kuhinjski kotiček/restavracijo,
-igrajte se kuhanje in pomivanje posode,
-(vključite lahko tudi vodo in pomivalno gobico).
Pospravljanje:
-poiščite krpo, manjšo metlo ipd.,
-otrok naj vam pomaga pri brisanju, pometanju in pospravljanju.
Fotografije:
-poiščite albume in fotografije svojih otrok/družinskih članov,
-opazujte fotografije in se ob njih pogovarjajte,
-spodbujajte otroka pri prepoznavanju sebe in drugih oseb na fotografijah.
Umivanje rok:
-v globok krožnik ali posodo nalijte vodo in dodajte poper (lahko tudi bleščice),
-otrok naj s prstom premeša vodo in poper/bleščice (le-ta se mu bo prijel na prst, v vodi pa se ne bo zgodilo nič posebnega),
-otrok naj prst pomoči v detergent in nato z njim premeša vodo s poprom/bleščicami (poper se bo ˝umaknil˝ od prsta ob rob posode),
-razložite otroku, da se enako zgodi z virusi in bakterijami, ko si umijemo roke.
Razvrščanje:
-otrok naj v eno škatlo razvrsti avtomobile, v drugo kocke, v tretjo plišaste igrače ipd.,
-otrok po barvah razvršča različne igrače
Plastelin:
-otroku ponudite plastelin in (plastične) pripomočke, s katerimi lahko reže/valja/odtiskuje in si tako popestri igro.
Knjige/slikanice:
-otrok naj poišče živali/osebe, ki jih poimenujete,
-otrok naj posnema glasove živali, ki jih najde.
Poligon:
-oblikujte poljuben poligon (iz mize, stolov, sedežne, blazin, škatel ipd.),
-poskrbite za varnost otroka.
Škatle:
-otroku ponudite odpadne škatle različnih velikosti
-presenečeni boste, kako inovativni lahko otroci postanejo.
Skrivalnice igrač:
-skrijte otrokovo igračo in ga z različnimi namigi vzpodbujajte, da jo najde.
Ugani, kaj slišiš?:
-otroku prekrijete oči (npr. z rutko),
-z različnim predmetom (lahko tudi z delom telesa) ustvarjajte zvok,
-otrok naj poizkuša ugotoviti izvor zvoka,
-dejavnost lahko izvajate tudi na prostem
-otroka spodbudite, da poimenuje različne zvoke, ki jih sliši (npr. šumenje suhega listja, ptičje petje, motorna žaga ipd.).
Ugani, kdo sem?:
-pred otrokom posnemajte gibanje živali,
-spodbudite otroka, da ugane, za katero žival gre (lahko mu pomagate z namigi, kako se žival oglaša).
Spoznavaj skozi igro spretnosti in veščine. Valentina