Pozdravljeni!

Upam, da ste lepo preživeli praznike . Z Gojo se pogosto slišiva in se pogovarjava o otrocih in se sprašujeva kaj počnejo. Ali imate priložnost izkoristiti te tople in pozitivne dneve obsijane s soncem? Sami namreč izkoristiva vsak dan.

Veliko idej za dejavnosti, izzive, družinska druženja lahko dobite na internetu. Ne dvomim, da ste kaj že poiskali. Sama pa vam priporočam dve strani na Facebook strani: Mia in Oto ter Mamice ustvarjajo z otroki. Sama tam pogosto dobim zelo dobre ideje. To so razvojni cilji, ki smo jih v letošnjem letu opazovali pri otrocih. Morda dobite kakšno idejo za igro, dejavnost, zaposlitev.

GIBALNI RAZVOJ

  • Samostojno hodi gor in dol po stopnicah, uporablja izmenično eno in drugo nogo, s spodnje stopnice lahko skoči.
  • Za trenutek drži ravnotežje na eni nogi.
  • Poskakuje po eni nogi.
  • Brca veliko žogo.
  • Skače v prostoru.
  • Vozi tricikel.
  • Vrže žogo iz roke.
  • Ujame žogo z obema, iztegnjenima rokama.
  • Rad se guga na gugalnici.
  • Pri risanju ima kontrolo nad pisalom, dela vertikalne, horizontalne in krožne gibe.
  • Obrača strani v knjigi.
  • Hrani se brez pomoči.
  • Zgradi stolp iz 7 ali več kock.
  • Rad se igra z glino, stiska, kotali.
  • Nese kozarec tekočine, npr. skodelico mleka, ne da bi veliko polil, lahko pretoči tekočino iz enega v drug kozarec.
  • Manipulira z velikimi gumbi in zadrgami na obleki.
  • Umije in zbriše roke, ščetka zobe.

ZAZNAVNI IN KOGNITIVNI RAZVOJ

  • Pozorno posluša zgodbe, ki so primerne njegovi starosti.
  • Rad gleda knjige in “bere” slike v njih.
  • Rad ima uganke, šale.
  • V domišljijski igri posnema realnost (npr. hrani punčko, jo da spat, zbudi….).
  • Nariše krog, kvadrat, posamezne črke.
  • Razume besede “krog”, “kvadrat”, “trikotnik” in lahko ustrezne oblike pokaže.
  • Grupira predmete glede na obliko, barvo, vzorec…(dominantna kriterija sta barva in velikost).
  • Razmišlja o enostavnih odnosih. (npr. “Kaj je večje?”-pokaže mu žogico za tenis in žogico za golf).
  • Poimenuje osnovne barve.
  • Glasno šteje predmete.

    GOVORNI RAZVOJ

  • Govori o poznanih stvareh, dogodkih, ljudeh, ki niso prisotni.
  • Govori o dejavnostih drugih (npr. “Dedek je pokosil travo”).
  • Odgovarja na enostavna vprašanja.
  • Postavlja vedno več vprašanj, vezanih na prepoznavanje predmetov in ljudi ter na lokacijo.
  • Poziva k pozornosti do sebe, predmetov, dogodkov (npr.  “Poglej, moj helikopter leti«).
  • Sprašuje po stvareh, ki si jih želi, ki jih ni.
  • Besednjak raste-300 do 1000 besed.
  • Govor je 80-odstotno razumljiv.
  • Pripoveduje razširjene samostalniške fraze (npr. “rjav pes”).
  • Tvori nikalne stavke z dodajanjem besede “ne” (npr. “ne punčka”).
  • Sprašuje “Kaj delaš?”, “Kaj je to?”, “Kje je to?”

ČUSTVENI IN SOCIALNI RAZVOJ

  • Je prijateljski, veliko se smeje, željan je ugajati.
  • Priložnostno ga je strah teme, pošasti, ognja.
  • Pogosto govori o sebi.
  • Za kratek čas se pridruži otrokom v igri, veliko je paralelne igre.
  • V domišljijski igri transformira predmete (kocka je traktor…).
  • Brani igrače in drugo lastnino, če mu hočejo vzeti igračo, lahko postane fizično agresiven.
  • Kaže naklonjenost do mlajših otrok, otrok.
  • Približno 10 minut sedi in posluša zgodbo, ne moti drugih in je tudi užaljen, če njega motijo.
  • Še vedno želi imeti “niniko” (mehko za občutek varnosti.

 

Lep pozdrav, Goja & Simona

 

 

Accessibility